dinsdag 30 augustus 2011

Dinsdag 30-8 Bush Gardens

Bush gardens stond ook op ons verlanglijstje. Het rollercoaster park van Florida met een aantal achtbanen die in de top tien van de wereld staan. Onze verwachtingen waren dan ook hoog gespannen. we moesten er echter wel een uur voor rijden, het ligt namelijk in Tampa. we waren dus vanmorgen vroeg op pad. Bij aankomst was het nog erg rustig, In vergelijking tot andere parken bleek Bush gardens om 10 uur open te gaan, dus we moesten eerst wachten. Eindelijk mochten we naar binnen en met een treintje werden we naar het park vervoerd.
Bij binnenkomst vloog iedereen naar de nieuwste achtbaan van Bush Gardens de Cheeta. Vlak voor de achtbaan zagen we echte cheeta's. Wouw wat een mooie beesten. Bush Gardens heeft ook echt dieren en is dus gedeeltelijk dierentuin.
Toen we omhoog keken zagen we en soort van kunstwerk, dachten we, het zag er compact uit met stukken fel gekleurd zijl. Nou dat was dus een klein gedeelte van deze high speed achtbaan.
Zelfs Megan vond hem geweldig, het doet de bewegingen van een Cheeta na met geweldige wendingen,
De volgende  achtbaan was de Sheikra. Toen ik hem zag zei ik al, nee die doe ik niet, Ook john keek erg bedenkelijk maar hij had ChloĆ« beloofd alle achtbanen te doen dus gingen ze erin. Nadat ze eruit kwamen ging Jesse mee, die had ook moed verzameld. De derde keer ben ik mee gegaan. Nou, ik zweette toch wel peentjes. in deze achtbaan zit je met 8 langs elkaar en wordt je naar boven getakeld, maar i.p.v. dat je lekker naar beneden gaat hang je een aantal seconden helemaal stil boven een afgrond voordat je met een giga vaart stijl naar beneden suist.
Het moment dat je stil boven die afgrond hangt is echt ijzingwekkend spannend.
We hebben natuurlijk ook de houten achtbaan gedaan maar dat was geen favoriet, je werd zo door elkaar geschud, het gaat wel hard maar ik hou meer van achtbanen die lekker soepel gaan. Het is wel een mega lange achtbaan.
deze foto heb ik even van internet geplukt.

We hebben natuurlijk ook veel dieren gezien. Mijn favorieten, de Bengaalse tijgers.
We hebben een treinreis gemaakt door een stuk land waar een hoop zebra's giraffes gnoes en nog meer dieren liepen, dat was leuk.

Natuurlijk waren er ook krokodillen




Vlak daarna zijn we wat patatjes gaan eten. We hadden ook zo'n mooie hervulbare beker gekocht met natuurlijk een tijger erop.
We hadden een achtbaan nog niet gedaan, de Montu. je hangt hier onder in stoeltjes. Hij leek een beetje tam maar jeetje, wat een vaart, loopings, kurkentrekkers, hij was echt geweldig.
John en de kids wilde er nog een keer in maar er was onweer in de buurt dus werd alles een tijdje afgesloten, We hebben geen druppel regen gezien maar we hoorde wel wat gerommel. Natuurlijk is het fijn dat er geen risico's genomen worden. Toen alles weer open ging zijn we nogmaals in de Cheeta geweest en nog een keertje in de Montu.
We vonden het daarna wel welletjes en zijn richting huis gereden. Onderweg begon het al flink donker te worden en zagen we behoorlijk weerlicht. We hebben toen we thuis waren gelijk een pizza in de over gedaan. we zijn behoorlijk moe maar Bush gardens is de moeite waard, tenminste als je van achtbanen houdt!!












4 opmerkingen:

  1. Heeeel veel actie vandaag, met super snelle achtbanen, enne mooie foto's ook!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldige dagen weer achter de rug, volgens mij wordt er volop genoten door iedereen ! Vandaag ook weer een volle dag, met voor ieder wel wat ;-) !

    Have fun !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja Busch is een top park. En Sheikra lijkt enger dan ie in t werkelijkheid is vind ik. Eerste rij vind ik nog het gaafst!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat goed dat jullie allemaal erin durven. Bij ons gaat alleen mijn man, mijn dochter en ik durven niet en mijn zoontje is nog te klein... Wat een leuke dag!!
    Have fun!!
    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen